De kønne Dahlier

Geoginer hedder de også, de små ikke særligt kønne knolde som i løber af et par måneder forvandler sig til de smukkeste blomster. De findes i et hav af farver og former og jeg plejer at købe lidt nye hvert forår.
Om efteråret ved den første frost bliver mine Dahlier gravet op, tørret lidt og lagt i poser. De står på gulvet i et uopvarmet rum indenfor vinteren over. Det er sikkert ikke de bedste vilkår men de kommer villigt år efter år. De bliver om foråret planter i store krukker i godt blomsterjord og stillet et lunt sted. Her i haven kan de kun plantes i krukker for vi har desværre en evig kamp mod dræbersnegle og Dahlier er deres livret.
Jeg har prøvet meget i kampen mod de ækle snegle; jeg har lavet ølfælder, biologisk gift af gødning, guldøl og jernvitriol, vi købte en svagstrømsslange som vi lagde omkring nogle højbede, vi har købt biologisk gift og jeg har hakket tonsvis af snegle over. Lige meget hjælper det, men jeg læst at tørret mos skulle være godt at have omkring planter som dræbersneglen plejer at ødelægge. Det skal afprøves i år.