Pølsehorn på den grove måde


Det er efterhånden meget længe siden jeg har bagt pølsehorn og jeg har næsten lige så længe haft en forespørgsel på dem fra en af mine drenge.


Dejen har jeg rørt sammen på køkkenmaskinen og efter endt hævning på ca. 1 time, blev dejen rullet ud i en stor cirkel mellem to stykker bagepapir. Med en pizzakniv blev dejen delt i 8 stykker hvilket lige passede til de 8 halve stykker økologiske pølser som vi havde fra Hanegal.


En halv pølse på hvert stykke dej blev rullet pænt ind og lagt på bagepapir og plade. De blev penslet med et æg og derefter kom de i en 180 grader varm ovn i 10-15 min.


Kølede lidt af på en bagerist inden de blev nydt


Til pølsehornene brugte jeg: 25 g gær, 2 dl vand, 1/2 dl rapsolie, 1 æg, 1 tsk salt, 100 g groft speltmel, 300 g hvedemel og 4 økologiske pølser fra Hanegal.